Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.mju.ac.th/dspace/handle/123456789/1224
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributorJun Lien
dc.contributorJun Lith
dc.contributor.advisorPrayong Kusirisinen
dc.contributor.advisorประยงค์ คูศิริสินth
dc.contributor.otherMaejo University. Maejo University International Collegeen
dc.date.accessioned2022-07-19T06:39:20Z-
dc.date.available2022-07-19T06:39:20Z-
dc.date.issued2022/06/13-
dc.identifier.urihttp://ir.mju.ac.th/dspace/handle/123456789/1224-
dc.descriptionMaster of Arts (Master of Arts (Tourism Management))en
dc.descriptionศิลปศาสตรมหาบัณฑิต (ศิลปศาสตรมหาบัณฑิต (การจัดการการท่องเที่ยว))th
dc.description.abstractIn the context of rapid material and economic development, how to attract tourists and what factors will affect tourists' willingness to visit again? Therefore, this paper takes Beihai silver beach as an example to study tourist satisfaction of tourist destinations in the context of the Internet.  Firstly, this paper describes the significance and purpose of this study, and then sets out the goal and expected effect of this study. Secondly, a large number of literature studies on tourist satisfaction have been conducted. Through literature review and summary, the relevant research framework and experimental hypothesis are formulated. On the basis of the above research, a specific questionnaire was developed, which was randomly distributed to tourists. The questionnaire data collected were summarized. SPSS and other software were used to analyze the explanatory factors and reliability of the collected data. The structural equation model hypothesis and structural equation hypothesis test were used to verify the influencing factors of Beihai Silver Beach. Finally, through the results of the experimental investigation, relevant guidance suggestions are given.en
dc.description.abstractในบริบทของการพัฒนาทางวัตถุ และเศรษฐกิจอย่างรวดเร็ว  ปัจจัยใดจะส่งผลกระทบต่อความตั้งใจของนักท่องเที่ยวมาเที่ยวอีก และวิธีการดึงดูดนักท่องเที่ยวเป็นสิ่งที่น่าทำการวิจัย ดังนั้น จึงทำการวิจัยเกี่ยวกับความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวในภูมิหลังของอินเทอร์เน็ต เริ่มต้นด้วยการอธิบายถึงความหมาย และจุดประสงค์ของการวิจัยนี้ แล้วอธิบายถึงเป้าหมาย และผลที่คาดหวังของงานวิจัยนี้ ประการที่สอง มีการวิจัยมากมายเกี่ยวกับความพึงพอใจของนักท่องเที่ยว โดยการแสวงหางานวิจัย และสรุปโครงการวิจัยที่เกี่ยวข้อง และสมมุติฐานการทดลอง ในการวิจัยดังกล่าวมีการรวบรวมแบบสอบถามที่เฉพาะเจาะจง และสุ่มแจกให้นักท่องเที่ยว แล้วสรุปข้อมูลสำหรับเก็บรวบรวม การวิจัยนี้ทำการวิเคราะห์ซอฟต์แวร์ เช่น ซอฟต์แวร์ SPSS และข้อมูลเกี่ยวกับข้อมูลที่รวบรวมมา โดยใช้สมมุติฐานโครงสร้างการทดสอบปัจจัยผลกระทบที่เกิดขึ้นในบริเวณชายฝั่งทะเลเหนือ สุดท้ายนี้ เสนอคำแนะนำที่เกี่ยวข้องกับผลการวิจัยจากการทดลองth
dc.language.isoen-
dc.publisherMaejo University-
dc.rightsMaejo University-
dc.subjectเป่ยไห่ ซิลเวอร์ บีชth
dc.subjectความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวth
dc.subjectภูมิหลังของอินเทอร์เน็ตth
dc.subjectBeihai Silver Beachen
dc.subjectTourist Satisfactionen
dc.subjectBackground of Interneten
dc.subject.classificationBusinessen
dc.titleRESEARCH ON TOURIST SATISFACTION IN TOURIST DESTINATION UNDER THE BACKGROUND OF INTERNET-TAKING BEIHAI SLIVER BEACH RESORT AS AN EXAMPLEen
dc.titleการศึกษาความพึงพอใจของนักท่องเที่ยวในแหล่งท่องเที่ยวด้วยภูมิหลังของอินเทอร์เน็ต กรณีศึกษา รีสอร์ท เป่ยไห่ ซิลเวอร์ บีชth
dc.typeThesisen
dc.typeวิทยานิพนธ์th
Appears in Collections:Maejo University International College

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6216301009.pdf2.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.