Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.mju.ac.th/dspace/handle/123456789/1244
Title: ONLINE MARKETING COMMUNICATION STRATEGIES FOR PREFAB HOUSE BUSINESS IN CHIANG MAI
กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดออนไลน์ธุรกิจบ้านสำเร็จรูปในจังหวัดเชียงใหม่
Authors: chanittha saisang
ชนิษฐา สายแสง
Nateetip Sanpatanon
นทีทิพย์ สรรพตานนท์
Maejo University. Business Administration
Keywords: กลยุทธ์การสื่อสาร
ธุรกิจบ้านสำเร็จรูป
ส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์
Communication strategies
Online Marketing
Prefab house business
Issue Date: 2022
Publisher: Maejo University
Abstract: This research aims 1) to study the SWOT Analysis of the prefab home business in Chiang Mai, 2) to study the 4C online marketing mix, and 3) to study the online marketing communication strategy of the prefab home business in Chiang Mai. using qualitative research Collect data through in-depth interviews with key informants. It consists of 3 small-sized prefabricated house entrepreneurs in Chiang Mai, 10 employees working in a small-sized prefabricated house business in Chiang Mai, and 20 customers who purchase on a prefabricated house page.The results of the research were as follows: 1) The prefabricated house business environment in Chiang Mai found that the strength was forward-looking management.Weaknesses are uncontrollable skills of new employees and lack of job comprehension that affects material calculations that cause disruption. Opportunity is the economy Society and technology that have a positive impact on businesses. Obstacles are the current COVID-19 situation that slows down consumer purchasing decisions. And the nature of the business is the design, installation and service channels through the website. 2) The online marketing mix found that posting a product presentation message would always tell the team that it shouldn't be too long or too short. The total cost of goods is not the lowest. What is presented should be different and the best. This is because when consumers look for information about a product, they need to be able to offer the best information or answer immediately. And Facebook is the main medium because there is a system that shows people who follow them post reviews. new products. 3) Online marketing communication strategy, it was found that online product presentation via Facebook was the main medium. SEO which must be the same keyword as the search for Google to see that the website has content that matches the keyword. It was found that communication via social media is informative or interesting content can create a positive attitude in the group's mind. The TikTok tool is a video ad-focused tool to get creative. have fun entertainment to attract the attention of customers and the perception of prefabricated house products.
การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาวิเคราะห์สภาวะแวดล้อม (SWOT Analysis) ของธุรกิจบ้านสำเร็จรูปในจังหวัดเชียงใหม่ 2) ศึกษาส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ 4C และ 3) ศึกษากลยุทธ์การสื่อสารการตลาดออนไลน์ธุรกิจบ้านสำเร็จรูปในจังหวัดเชียงใหม่ โดยใช้การวิจัยเชิงคุณภาพ เก็บรวบรวมข้อมูลด้วยการสัมภาษณ์แบบเชิงลึกกับผู้ให้ข้อมูลหลัก ประกอบด้วยผู้ประกอบการธุรกิจบ้านสำเร็จรูปขนาดกิจการขนาดเล็กในจังหวัดเชียงใหม่ จำนวน 3 ท่าน พนักงานที่ปฏิบัติงานในธุรกิจเกี่ยวกับบ้านสำเร็จรูปกิจการขนาดเล็กในจังหวัดเชียงใหม่ จำนวน 10 คน และลูกค้าที่ซื้อในเพจบ้านสำเร็จรูป จำนวน 20 คน ผลการวิจัยพบว่า 1) สภาพแวดล้อมธุรกิจบ้านสำเร็จรูปในจังหวัดเชียงใหม่ พบว่า จุดแข็ง การบริหารงานที่มองไปข้างหน้า มีแนวคิดที่พัฒนาอยู่เสมอ จุดอ่อน ทักษะของพนักงานใหม่ที่ไม่สามารถควบคุมได้และขาดความเข้าใจในงานซึ่งส่งผลกระทบต่อการคำนวณวัสดุอุปกรณ์ที่ทำให้เกิดความขาดเคลื่อน โอกาส นโยบายของรัฐบาลที่ส่งเสริมการลงทุนสำหรับผู้ประกอบการรายย่อย SME เป็นต้น อุปสรรค สถานการณ์โควิด -19 ในปัจจุบันที่ทำให้การตัดสินใจซื้อของผู้บริโภคมีความช้าลง 2) ส่วนประสมทางการตลาดออนไลน์ พบว่า การโพสต์ข้อความนำเสนอสินค้าจะบอกทางทีมงานเสมอว่าไม่ควรจะยาวหรือสั้นมากจนเกินไป ต้นทุนรวมของสินค้าไม่ใช่สิ่งที่ต่ำที่สุด แต่เป็นความคุ้มค่าของราคาที่ลูกค้าจ่ายแล้วได้สินค้าที่สมกับราคา สิ่งที่นำเสนอควรเป็นสิ่งที่แตกต่างและดีที่สุด และการใช้ Facebook เป็นสื่อหลัก เพราะมีระบบที่แสดงให้คนที่ติดตามเห็นการโพสต์รีวิวหรือแชร์สินค้าใหม่ ๆ 3) กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดออนไลน์ พบว่า การนำเสนอสินค้าออนไลน์ทาง Facebook เป็นสื่อหลักที่มีเนื้อหาสำคัญคือ ข้อมูลที่ครบถ้วนและรูปภาพที่ชัดเจน ช่องทางที่ใช้ในการสื่อสารผ่านสื่อสังคม SEO โดยต้องมีเป็นคีย์เวิร์ดเดียวกันกับช่องค้นหาเพื่อให้ Google มองว่าเว็บไซต์ของนั้นมีเนื้อหาที่ตรงกับคีย์เวิร์ด พบว่า การสื่อสารผ่านสื่อสังคมเป็นการการให้ข้อมูลหรือเนื้อหาที่น่าสนใจสามารถสร้างทัศนคติที่ดีในใจกลุ่มลูกค้าได้ เครื่องมือ TikTok เป็นเครื่องมือที่เน้นการทำโฆษณาเป็นวีดีโอในการใส่ความคิดสร้างสรรค์ มีความสนุกสนาน ความบันเทิงเพื่อดึงดูดความสนใจของลูกค้าและการรับรู้ผลิตภัณฑ์บ้านสำเร็จรูป
Description: Master of Business Administration (Master of Business Administration (Business Administration))
บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บริหารธุรกิจมหาบัณฑิต (บริหารธุรกิจ))
URI: http://ir.mju.ac.th/dspace/handle/123456789/1244
Appears in Collections:Business Administration

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6306401008.pdf2.31 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.