Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.mju.ac.th/dspace/handle/123456789/1661
Title: FACTORS AFFECTING THE DEMAND FOR BEAUTY TREATMENT FROM STEM CELLS IN JAPAN OF GINZA BEREAGE CLINICS OF CONSUMERS IN CHIANGMAI
ปัจจัยที่ส่งผลต่อความต้องการที่จะเสริมความงาม จาก Stem cell ที่ประเทศญี่ปุ่น ของคลีนิค Ginza Bereage ของผู้บริโภคในจังหวัดเชียงใหม่
Authors: Kwansuda khamlek
ขวัญสุดา คำเหล็ก
Pattarika Maneepun
ภัทริกา มณีพันธ์
Maejo University
Pattarika Maneepun
ภัทริกา มณีพันธ์
pattarika@mju.ac.th
pattarika@mju.ac.th
Keywords: การชะลอวัย
กินซ่าคลินิก
สเต็มเซลล์
Anti-aging
Ginza Bereage
Stem Cell
Issue Date: 2023
Publisher: Maejo University
Abstract: In this study, the researcher wants to study Factors Affecting The Demand for Beauty Treatment Form Stem Cell In Japan of Ginza Bereage Clinics of Consumers In Chiang Mai. The purpose of this study was to study behavior of consumer in decision making for stem cell beauty treatment and to study factors affecting the demand for stem cell treatment at Ginza Bereage Clinic in Japan of consumers in Chiang Mai. The sample group in the study is a group of consumers who love beauty and tends to beautify In Chiang Mai, 400 people were collected online questionnaires. Statistics used were mean, percentage, standard deviation. The hypothesis was analyzed using the Chi-square test and the Independent Sample T-Test at the significance level of 0.05 and regression analysis to study the relationship between the factors obtained. The result of hypotheses test are as following the overall behavior of consumers affects the desire to do Stem Cell. Most decide to do it because of the short-term results from the use of cosmetic medicine and have a higher frequency of using beauty clinic services 1 time per month As for the marketing mix factors, it was found that consumers pay more attention to the personal factor. In terms of the expertise of doctors and consultations from doctors. Because the knowledge and expertise of the doctor is very important to the decision to use the service and give importance to the next product in terms of reputation and service that meets the needs of consumers.
การศึกษานี้ผู้วิจัยต้องการศึกษา ปัจจัยที่ส่งผลต่อความต้องการที่จะเสริมความงาม จาก Stem cell ที่ประเทศญี่ปุ่น ของคลินิก Ginza Bereage ของผู้บริโภคในจังหวัดเชียงใหม่ โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมของผู้บริโภคในการตัดสินใจที่จะเสริมความงามด้วย Stem Cell และเพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อความต้องการที่จะทำ Stem Cell ของ คลินิก Ginza Bereage ในประเทศญี่ปุ่น ของผู้บริโภคในจังหวัดเชียงใหม่ กลุ่มตัวอย่างที่ที่ใช้ในการศึกษา คือ กลุ่มผู้บริโภคที่รักความสวยความงาม และมีแนวโน้มที่จะเสริมความงาม ในจังหวัดเชียงใหม่ จำนวน 400 คน โดยเก็บแบบสอบถามออนไลน์ สถิติที่ใช้ ได้แก่ ค่าเฉลี่ย ร้อยละ ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และวิเคราะห์สมมติฐานใช้ ไค-สแควร์ (Chi-Square Test) และ Independent Sample T-Test ที่ระดับนัยสำคัญที่ 0.05 และวิเคราะห์ค่าถดถอย (Regression Analysis เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างปัจจัย ผลการทดสอบสมมุติฐานพบว่า พฤติกรรมโดยรวมของผู้บริโภคส่งผลต่อความต้องการที่จะทำ Stem Cell ส่วนใหญ่ที่ตัดสินใจทำ เพราะเห็นผลระยะสั้นจากการใช้เครื่องเวชสำอาง และมีความถี่ในการใช้บริการคลินิกเสริมความงามมากกว่า 1 ครั้งต่อเดือน ในส่วนของปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด พบว่า ผู้บริโภคให้ความสำคัญกับปัจจัยด้านบุคคล ในเรื่องของความชำนาญของแพทย์และการให้คำปรึกษาจากแพทย์ เนื่องจากการมีความรู้และความเชี่ยวชาญของแพทย์นั้นสำคัญต่อการตัดสินใจใช้บริการเป็นอย่างมาก และให้ความสำคัญในด้านผลิตภัณฑ์รองลงมา ในเรื่องของความมีชื่อเสียงและการให้บริการตรงกับความต้องการของผู้บริโภค
URI: http://ir.mju.ac.th/dspace/handle/123456789/1661
Appears in Collections:Business Administration

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6406401002.pdf3.04 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.