Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.mju.ac.th/dspace/handle/123456789/1865
Title: MARKETING COMMUNICATION STRATEGIES ON THE SOCIAL MEDIA OF THE BAKERY BUSINESS MUEANG DISTRICT CHIANG MAI PROVINCE
กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดบนสื่อสังคมออนไลน์ของธุรกิจเบเกอรี่ อำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่
Authors: Premyuda Jinathit
เปรมยุดา จินาทิตย์
Nateetip Sanpatanon
นทีทิพย์ สรรพตานนท์
Maejo University
Nateetip Sanpatanon
นทีทิพย์ สรรพตานนท์
nateetip@mju.ac.th
nateetip@mju.ac.th
Keywords: ธุรกิจเบเกอรี่
สื่อสารการตลาด
การตลาดออนไลน์
กลยุทธ์
Bakery Business
Marketing Communications
Online Marketing
strategy
Issue Date: 2023
Publisher: Maejo University
Abstract: Study on marketing communication strategies on social media for bakery businesses, Mueang District, Chiang Mai Province The objectives are 1) to study the purchasing behavior of bakery products on social media of consumers in Mueang District, Chiang Mai Province 2) to study the 4C's marketing mix factors in Mueang District, Chiang Mai Province 3) to study communication strategies The market of the bakery business on social media of consumers in Mueang District, Chiang Mai Province 4) To study personal factors that affect marketing communication strategies on social media of Mueang District consumers. Chiang Mai Province Conducting a mixed method research, collecting data from a sample group through a quantitative research process using a questionnaire as a tool to collect data from a group of consumers who purchase bakery items online in Mueang District. Chiang Mai Province, 400 sets from online media and went through a qualitative research process using interviews as a tool to collect data from bakery business operators in Mueang District. Chiang Mai Province 3 cases, surveyed from having the most consumers using the service Results of a study of marketing communication strategies of bakery operators that affect consumers who purchase bakery products online in Mueang District, Chiang Mai Province. It was found that marketing communication strategies on social media of the bakery business from bakery business operators in Mueang District Chiang Mai Province consists of consumer behavior 6W1H and the 4C's marketing mix factors Respondents had a high level of opinion on the 4C's marketing mix factors overall. It has the highest level of thinking, namely the needs and desires of consumers. Minor in Communication Convenience of purchasing and consumer costs Entrepreneurs have developed and improved the quality of presenting bakery and service information on social media. To make consumers satisfied Create a memorable experience It is information for making purchasing and eating decisions. And entrepreneurs are aware that communication on social media has high special needs, such as products and services. Sometimes being creative to meet your unique needs may not be enough to attract. Interest allows you to make a purchasing decision immediately. Techniques must be inserted that can create new experiences and add more value to products and services.
การศึกษา เรื่อง กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดบนสื่อสังคมออนไลน์ของธุรกิจเบเกอรี่ อำเภอเมือง   จังหวัดเชียงใหม่ โดยมีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาพฤติกรรมการซื้อสินค้าเบเกอรี่บนสื่อสังคมออนไลน์ ของผู้บริโภค ในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ 2) เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด 4C’s ในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ 3) เพื่อศึกษากลยุทธ์การสื่อสารการตลาดของธุรกิจเบเกอรี่บนสื่อสังคมออนไลน์ของผู้บริโภค ในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ 4) เพื่อศึกษาปัจจัยส่วนบุคคลที่ส่งผลต่อกลยุทธ์การสื่อสารการตลาดบนสื่อสังคมออนไลน์ของผู้บริโภคอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ การดำเนินการวิจัยแบบผสม (Mixed method) รวบรวมข้อมูลจากกลุ่มตัวอย่างผ่านกระบวนการวิจัยเชิงปริมาณโดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลจากกลุ่มผู้บริโภคที่ซื้อเบเกอรี่ออนไลน์ในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ จำนวน 400 ชุด จากสื่อออนไลน์ และผ่านกระบวนการวิจัยเชิงคุณภาพโดยใช้แบบสัมภาษณ์เป็นเครื่องมือเก็บข้อมูลจากกลุ่มผู้ประกอบการธุรกิจเบเกอรี่ในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ จำนวน 3 ราย สำรวจจากการมีผู้บริโภคเข้าใช้บริการมากที่สุด ผลการศึกษา กลยุทธ์การสื่อสารการตลาดของผู้ประกอบการเบเกอรี่ที่ส่งผลต่อผู้บริโภคที่ซื้อเบเกอรี่ออนไลน์ ในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ พบว่ากลยุทธ์การสื่อสารการตลาดบนสื่อสังคมออนไลน์ของธุรกิจเบเกอรี่ จากผู้ประกอบการธุรกิจเบเกอรี่ในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ ประกอบด้วย พฤติกรรมผู้บริโภค 6W1H และปัจจัยส่วนผสมทางการตลาด 4C’s ผู้ตอบแบบสอบถามมีระดับความคิดเห็นในปัจจัยส่วนผสมทางการตลาด 4C’s โดยรวมอยู่ในระดับมาก มีระดับความคิดมากที่สุด คือ ด้านความจำเป็นและความต้องการของผู้บริโภค รองลงมาด้าน การสื่อสาร ด้านความสะดวกในการซื้อ และด้านต้นทุนของผู้บริโภค ผู้ประกอบการมีการพัฒนายกระดับคุณภาพการนำเสนอข้อมูลเบเกอรี่และการบริการบนสื่อสังคมออนไลน์ เพื่อให้ผู้บริโภคเกิดความพึงพอใจ สร้างประสบการณ์อันน่าจดจํา เป็นข้อมูลประกอบการตัดสินใจซื้อรับประทาน และผู้ประกอบการตระหนักว่าการสื่อสารบนสื่อสังคมออนไลน์มีความต้องการพิเศษสูง เช่น เรื่องผลิตภัณฑ์และการบริการ บางครั้งสร้างสรรค์เพื่อตอบสนองความต้องการเฉพาะตนอาจไม่เพียงพอในการดึงดูด ความสนใจให้ตัดสินใจซื้อได้ทันที ต้องสอดแทรกเทคนิคที่สามารถสร้างประสบการณ์ใหม่ ๆ และเพิ่ม คุณค่าให้กับผลิตภัณฑ์และการบริการมากขึ้น
URI: http://ir.mju.ac.th/dspace/handle/123456789/1865
Appears in Collections:Business Administration

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6406401019.pdf3.3 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.