Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.mju.ac.th/dspace/handle/123456789/1871
Title: PERCEPTION AND ADAPTATION OF SMALL HOTEL BUSINESS ON THE IMPACT OF SOCIAL CHANGE PHENOMENON
การรับรู้ผลกระทบและการปรับตัวของผู้ประกอบการโรงแรมขนาดเล็ก ต่อปรากฏการณ์การเปลี่ยนแปลงทางสังคม
Authors: Yameng Luo
Yameng Luo
Monsicha Inthajak
มนสิชา อินทจักร
Maejo University
Monsicha Inthajak
มนสิชา อินทจักร
monsicha_i@mju.ac.th
monsicha_i@mju.ac.th
Keywords: การเปลี่ยนแปลงทางสังคม, ผู้ประกอบการโรงแรมขนาดเล็ก
Social change
Small hotel entrepreneurs
Issue Date: 2023
Publisher: Maejo University
Abstract: The objectives of this research are 1) To study the perception of the impact of the social change phenomenon among small hotelentrepreneurs in Muang Chiang Mai. 2) To study the adaptation of small hotel entrepreneurs in Muang Chiang Mai. 3) To identify the relationship between the perceived impact and adaptation to the social change phenomenon of small hotel entrepreneurs in Muang Chiang. The research found that small hotel entrepreneurs in Muang District, Chiang Mai Province, have a perception of the impact on the phenomenon of social change at a high level. The ability of adaption to the phenomenon of social changes of small hotel entrepreneurs in Muang District, Chiang Mai Province, at the highest level. As for the relationship between perception and adaptation to the phenomenon of social change, it was found that, in terms of Marketing, Tourist Behavior and Travel Season were related to the ability of adaption of the small hotel entrepreneurs in Muang District, Chiang Mai Province. And the research also found that the perception of the impact on changing Customer Groups, Business Cost and Public Relation Formats have no relationship to the adaptability of small hotel entrepreneurs in Muang District, Chiang Mai Province.
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาการรับรู้ผลกระทบจากปรากฏการณ์การเปลี่ยนแปลงทางสังคมของผู้ประกอบการโรงแรมขนาดเล็กในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ 2) ศึกษาการปรับตัวของผู้ประกอบการโรงแรมขนาดเล็กในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ต่อปรากฏการณ์การเปลี่ยนแปลงทางสังคม และ 3) ระบุความสัมพันธ์ระหว่างการรับรู้ผลกระทบต่อการปรับตัวต่อปรากฎการณ์การเปลี่ยนแปลงทางสังคมของผู้ประกอบการโรงแรมขนาดเล็กในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ ผลการวิจัยพบว่า ผู้ประกอบการโรงแรมขนาดเล็กในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ มีการรับรู้ผลกระทบต่อปรากฏการณ์การเปลี่ยนแปลงทางสังคมในระดับมาก และ มีความสามารถในการปรับตัวต่อการเปลี่ยนแปลงในระดับมากที่สุด สำหรับความสัมพันธ์ระหว่างการรับรู้และการปรับตัวต่อปรากฏการณ์การเปลี่ยนแปลงทางสังคมของผู้ประกอบการโรงแรมขนาดเล็กในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ พบว่า การรับรู้ผลกระทบต่อปรากฏการณ์การเปลี่ยนแปลงทางสังคมในด้านการตลาดที่เปลี่ยนแปลง ด้านพฤติกรรมนักท่องเที่ยวที่เปลี่ยนแปลง และด้านฤดูกาลท่องเที่ยวที่เปลี่ยนแปลง มีความสัมพันธ์กับความสามารถในการปรับตัวของผู้ประกอบการโรงแรมขนาดเล็กในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่ และผลการวิจัยยังพบว่า การรับรู้ผลกระทบต่อปรากฏการณ์การเปลี่ยนแปลงทางสังคมในด้านกลุ่มลูกค้าที่เปลี่ยนแปลง ด้านต้นทุนธุรกิจที่เปลี่ยนแปลง และด้านรูปแบบการประชาสัมพันธ์ที่เปลี่ยนแปลง ไม่มีความสัมพันธ์ต่อความสามารถในการปรับตัวของผู้ประกอบการโรงแรมขนาดเล็กในอำเภอเมือง จังหวัดเชียงใหม่
URI: http://ir.mju.ac.th/dspace/handle/123456789/1871
Appears in Collections:School of Tourism Development

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
6309302006.pdf4.6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.